from a student to a career woman.. heeee~

10:16 AM



yeahhh.. dh oficially graduate. alhamdulillah kerja pon dah dapat. hari ni cukup 5 hari aku bekerja kat kompeni milik pak cik aku. tak ada apa yang nak dibanggakan. bak kata orang guna kabel untuk dapat kerja. tapi sekurangnya aku ada kelayakan. bukan main masuk je. syukur ada pak cik yang sudi amik aku kerjawalaupon jauh yang amat. 

baru je masuk hari kedua aku masuk kerja tiba2 PM ishtihar yang minyak naek. adoyai aku baru je nak start kerja. mana aku nak cilok duit bayar duit minyak. total minyak seminggu lebih kurang RM70. belum kira bayar parking hari2 lagi. walaupon ada duit simpanan balance 'hutang' PTPTN pon rasanyer cukup2 makan jer. maknanyer aku kena 'catu' la makanan aku. no breakfast, only lunch but limit to only RM5 per day and dinner at home. terpaksa la belajar tahan lapar. dahla sampai rumah pukul 8malam. aish.

first time dalam hidup drive jauh2. walaupon kat Kuantan dulu dah pernah drive. tapi tak sama ngan drive kat area Selangor ni. traffic jamp memang dah kira aktiviti famous tiap2 hari. perjalanan patut 45minit jadi satu jam setengah. kalau hujan lagi la. terpaksa menempuh 2jam dengan jalan licin lagi. almaklumla musim tengkujuh kan dah dekat.


abaikan muka yang bajet nak buat mata besar tu tapi fokuskan kat lengan belah kanan. senang tiap2 hari pakai tshirt company je. tak payah pikir nak shopping baju bagai. ni la kelebihan kalau kerja company engineering. huhu.

tarikh convo 5hb october uollllsssss.. heeeeee~





You Might Also Like

0 komen dari peminat setia