Selamat Pengantin Madu

9:00 AM


Yes aku belum kahwin lagi. even pakwe pon tak de lagi. tapi tak semestinyer aku tak layak untuk bercerita pasal 'MADU'. tak de kaitan dengan madu yang manis tu. sebab yang ni aku sendiri tak tau rasa dia macam mana. ngeeeee~

masa aku duduk buat kerja kat dalam Perodua dulu aku dihujani banyak soalan. yang peliknyer soalan yang tak de kaitan lansung dengan aku yang belum kawen ni.

kenapa ye perempuan tak suka di 'MADU'..??
kenapa perempuan ni tamak sangat tak boleh nak share suami..??
kenapa perempuan tak nak dikurniakan 'Payung Emas'..??

masa tu aku terkedu tak tau nak jawab macam mana. seorang suami pon aku belum ada. ni kan pulak nak pikir pasal 'MADU'. ada ke patut tanya soalan macam tu kat aku. memang tak tau la aku nak jawab camner.

tapi sebenarnyer jawapan ada dari dua pihak. pertama dari pihak isteri yang dirampas suaminya dan yang kedua dari pihak isteri yang merampas suami orang. bagi aku dua2 ada sebab masing2 untuk marah atau merampas. ya, memang jodoh dan maut ketetapan Allah. tapi sebagai manusia yang serba kekurangan kita tak boleh lari dari rasa dikhianati dan juga mengkhianati.

tolong la jangan tanya aku kenapa perempuan tak sanggup dimadu. aku rasa aku masih belum layak untuk jawab soalan2 tu dan aku juga tak layak untuk mengadili siapa yang betul dan siapa yang salah dalam soal bermadu ni. jadi janganla bagi aku soalan cepu emas yang macam ni. tension kot. siapa jer yang sanggup berkongsi suami. adeih.



Madu memang manis tapi kadang2 ada kelatnyer.. huhu..


You Might Also Like

0 komen dari peminat setia