Turun 15kg Dalam 30 Hari..???!!!!!

11:10 AM


Agak2 la kalau nak menipu pon. Even ko bayar beribu kat London Weight Management pon takkan dapat turun berat selaju tu. Ni kan pulak dengan produk yang tak seberapa nilainyer. Memang la bagi aku mahal nak mampus. Tapi masih dikira murah kalau nak dibandingkan dengan yang expert. huhu.

Teringat kata2 seorang akak ni.

" kita amik lebih 20 tahun untuk gemuk. tapi kenapa kita nak turun berat dalam masa sehari je..??"

Bila renung balik kata2 akak ni memang ada betulnyer. Kenapa kita nak menyiksa badan. Diet tak makan nasik la, diet atkins la, puasa tiap2 hari la, dan macam2 lagi cara diet yang bahaya. Target nak kurus dalam masa singkat. Yes mungkin kau boleh kurus. Tapi agak2 boleh ke maintain..??

Ramai je kawan2 aku yang aku tengok amalkan diet2 ni. Yes dorang kurus. Tapi sekejap je. Then dorang gemuk balik. So ape faedahnyer diet extrem macam tu. Buat seksa badan jer. hihi..

Tahan makan tapi senam tak nak. Tu salah satu sebab kenapa yang kurus boleh jadi gemuk balik. Bukan pasal metabolism jadi rendah ke pe. Tapi sebab salah teknik. Dah kurus pergi bantai makan banyak balik. Balas dendam katanyer. heeeee~

So apa yang aku buat sekarang, aku masih lagi makan macam biasa. Nasi wajib kena ada. Tapi aku cuba dari hari ke sehari kurangkan portion. Kalau dulu makan sampai 4 senduk nasik. Tapi sekarang kurangkan jadik sesenduk setengah jer. Kalau dulu lauk sampai 4 jenis, sekarang aku kurangkan jadi 2 jer. Kat sini bukan je aku dapat kurangkan berat badan tapi aku dapat jimat duit jugak. hehehe..

Yang paling wajib sekali air kena cukup. Paling kurang aku cuba minum 3 liter sehari. Dengar macam susah. Tapi tak mustahil. ramai orang pikir tak kembung ke minum sampai 3 liter? Kalau minum sekaligus 3 liter bukan nama kembung je, lemas pon boleh. 24jam tu kira panjang masa dia. Agak2kan la dalam sejam mampu minum berapa. Cuba perlahan2 lama2 akan jadi biasa. Yang bestnyer bila minum air banyak2 konfem pergi toilet pon banyak kali. Tak payah minum teh kurus pon. ngeeeee~


Target aku hari2 aku akan minum 1.5liter pagi and 1liter petang. Pastu selebihnyer ikut keperluan bila haus tak pon masa makan. So aku berjaya minum lebih dari 3 liter 1 hari. huhu.

Kat sini aku nak tekankan sebenarnyer nak gemuk senang nak kurus pon senang. Tapi teknik kena betul. Jangan main hantam je. heeee~

Misi Jom Kurus masih berjalan. huhu..^_^




You Might Also Like

0 komen dari peminat setia