I smurf outing sorang2..^_^

9:00 AM

hari rabu haritue sempat aku pergi meronggeng sorang2 kat Jusco. sebab pikir kat UMP dah susah nak outing. agak2 la jauhnyer Pekan ke Kuantan bape jauh. memang tak boleh outing sangat la. paling koman pown sebulan sekali jer. kesian tak. heeee~

lagi pown aku teringin nak tengok cerita The Smurf. aritue nuffnang ada bagi aku tiket screening The Smurf. tapi aku bagi kat sepupu aku sebab aku tak dapat nak pergi. tak de teman dan transport nak pergi. menurut kata sepupu aku cerita dia best sangat. tue yang buat aku teringin nak pergi tengok.

seyesly memang betol cakap sepupu aku. citer tue memang best giler. tetiba rasa rugi tak tengok yang 3D.  sebab kekangan masa jadi aku pilih yang biasa jer. rasa macam nak pergi tengok lagi jer cerita tue.


ceritanyer bermula apabila salah seekor makhluk biru yang bernama Clumsy dengan tak sengaja memberi peluang kepada Gargamel masuk ke kawasan Smurf yang diketuai oleh Papa Smurf. keadaan jadi huru hari apabila 6 daripada makhluk2 smurf nie ditarik masuk ke dalam satu portal yang telah membawa mereka masuk ke kota New York. di sana mereka telah menemui sepasang suami isteri yang bakal menimang cahaya mata. dalam masa yang sama Gargamel telah masuk ke portal yang sama untuk mengejar mereka. jadi kat situ la bermulanyer pengembaraan ke enam2 makhluk biru nie untuk melepaskan diri dari Gargamel dan mencari jalan pulang ke tempat asal dorang. 

The Smurfs

rasanyer kalau nak tau mereka berjaya ke tak lagi best kalau korang tengok sendiri. seriusly tak rugi kalau korang luangkan masa tengok cerita nie. memang menghiburkan. sempat jugak aku shopping sikit untuk balik UMP nanti. dapat la jugak beli sehelai seluar jeans. susah giler nak carik saiz. aish bile la nak kurus nie. aduhai.

dah tau nak kurus bukannyer usaha nak diet. makan jer kejanyer. nak buat macam mana. aku kena manfaatkan makanan yang ada depan mata. balik UMP nanti tak dapat nak makan2 sedap macam nie. sebelum balik sempat aku singgah Kenny Roger. makan potato jacket. memang dah lama aku teringin nak makan benda nie. tapi ada jer halangan. akhirnyer aku berjaya menikmatinyer. sedap sangat2.


lepas jer habis makan cepat2 aku lari pergi big apple. adik aku pesan suruh beli donut perisa durian dengan keladi. nak tak nak aku pown panjat la tingkat dua jusco demi memenuhi hasrat hati adik2 ku itu. ngeeee. dan aku selamat sampai ke rumah dengan menaiki teksi. hampir je gaduh ngan mamat teksi tue. sebab tetiba nak naekkan harga. ape pown best women win. hihihihi..

nak outing Kuantan sorang2 pulak la. heeee~


You Might Also Like

0 komen dari peminat setia