Thursday, August 11, 2011

My Favorite Smurf


my favourite smurf is smurfette.

sebelum nie baru sekali tengok cerita nie. tue pown version karton kat TV3 baru2 nie. comel jugak makhluk2 nie. jadi aku pown search google pasa; smurfette nie. sebab dalam banyak2 karakter aku tertarik ngan dia nie. nampak sweet dan matang.

dari carian google aku hasil dia kat bawah nie.

Smurfette was created by Gargamel to destroy the Smurfs - and she was orginally a brunette! Papa Smurf's magic changed her nature (and her hair color). Smurfette loves flowers and the color pink. Smurfette is one of three female Smurfs in the village - but she was the first.

jadi pada fahaman aku dia nie sebenarnyer rekaan si Gargamel nie. sebab dia nak sangat tangkap makhluk2 comel nie. tapi atas kebijaksanaan papa smurf, dia berubah berpihak pada smurf2 yang laen.

jadi bagi aku tak mustahil dia la yang akan mengetuai smurf2 nie untuk cari jalan pulang ke tempat asal dorang. siapa kata wanita tak kuat. mungkin pada fizikalnyer wanita memang lemah dari lelaki. tapi ketajaman akal wanita tiada siapa yang dapat menyangkal kehebatannya.

ape yang mereka perlu lakukan sekarang ialah lari dari Gargamel sementara menunggu pintu untuk mereka pulang ke tempat asal terbuka lagi. tapi bukan benda yang senang sebab Gargamel seorang yang tak pernah kenal erti penat untuk menjalankan misi menangkap smurf2 nie.

jadi Papa smurf telah mencipta satu portion untuk menjadikan mereka invisible di mata Gargamel. tapi masalah sekarang portion tue harus diletakkan di mata Gargamel. jadi Smurfette dengan beraninya menawarkan diri untuk letak porion tue kat mata Gargamel.

Smurfette dengan kepandaiannya berlakon yang dia masih di pihak Gargamel. dan dengan beraninya bersemuka dengan Gargamel. dan dengan sepantas kilat Smurfette menggunakan peluang yang ada dengan meletakkan portion ke mata Gargamel dan kucing peliharaannya. dan sekarang smurf2 tue selamat dari ancaman Gargamel

bila sahaja pintu kembali ke tempat asal mereka terbuka, mereka dengan gembiranya pulang. mereka jugak dah bebas dari Gargamel akhirnya.

happy ending..~

The Smurfs

rekaan semata-mata. agak merepek. tapi harap la ada rezeki. heeeee~


2 komen dari peminat setia:

cik lya said...

gud luck dear..kalau dpt ajak kite tau hihih

.faney. said...

the smurf ! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh blog

GengCyber.com

 

UMP blogger

banner 115×116

















kisah seorang gadis melayu Copyright 2009 Shoppaholic Designed by Ipietoon Image by Tadpole's Notez