kakak2 ku..

6:47 AM

best ke jadi anak sulung..???

best ke jadi anak bongsu..???

best ke jadi anak tengah..???

selalu jadi persoalan dalam diri setiap kanak2. dulu masa kecik2 aku selalu beza2kan ngan kawan2 aku. ada yang kata anak bongsu manja. ada yang kata anak sulung nie asyik kena beralah. tapi ada jugak yang sulung manje.

tapi aku pulak lain citernyer. aku sebenarnyer kalau ikut giliran anak tengah. anak ke-empat dari enam orang adik beradik. tapi dari kecik sampai sekarang aku sulung.

kenapa..???

sebab nyer Allah lebih sayangkan kakak2 aku. mereka dah selamat berada di sisi tuhan 22 tahun yang lalu. maknanyer sebelum aku lahir la kan. betul la tue. aku lahir 10 bulan selepas dorang pergi tinggalkan ibu ngan apak aku.

mesti korang nak tau ape berlaku kat mereka..?? heeeeeeee~

dari citer ibu aku, dorang dalam perjalanan dari mana ke mana aku tak ingat. masa tue dalam kereta ada kakak2 aku, mak tok dan mak teh aku sebagai driver. ketentuan Tuhan. kakak2 aku dan mak tok aku meninggal kemalangan dalam perjalanan tue. umur mak teh aku pulak panjang lagi. dia selamat dari kemalangan tue.

jadi secara automatiknyer aku la anak sulung. seksa jugak kowt. asyik kena beralah jer. lagi2 dapat adik yang jenis manja. asyik kena ikut cakap dia jer. dulu masa kecik2 selalu jer kena pukul disebabkan dia. kakak sulung la katakan. 

dulu jugak aku selalu menangis. lagi2 bila tengok gambar kakak2 aku. orang kata muka aku sebijik macam kakak sulung aku. tapi tak dinafikan kakak aku tue comel lagi dari aku. ngeeeeeee~

aku nangis terkilan sebab aku sepatutnya ada kakak. tapi tak ada. lagi2 bila tengok kawan2 aku semua ada kakak. sedey sangat.

MAIZATUL AZRIN
MAIZATUL FARAH
MAIZATUL AIN

tapi sekarang laen pulak citer. mungkin sebab aku dah tak duduk kat rumah. aku hampir lupa pasal dorang. maafkan adikmu kakak2 ku. sampai nama dorang pown aku tak sure sangat. yang pasti nama dorang sama ngan nama aku pada pangkalnyer.

dulu aku selalu berdoa semoga aku dapat jumpa dorang di syurga.. amin.. Al- Fatihah..~

sekarang aku ramai kakak angkat. mungkin sebab tue jugak aku tak terasa sangat yang aku tak ada kakak. dorang selalu ada kalau aku perlukan dorang. aku sayang dorang macam kakak kandung aku sendiri. aku harap sangat hubungan kitorang kekal sampai bila2.


saya sayang kakak2 saya..!!!!!^_^

You Might Also Like

0 komen dari peminat setia