Vlog VS Blog

12:05 PM

kalau dulu aku minat giler blogwalking. suka baca cerita blogger kat dunia blogging nie. kadang2 benda nie gak mengajar aku erti kehidupan. kat dunia nie, semua ada cara masing2 untuk mencari kenalan, mengutarakan pendapat, melepaskan marah, release tension dan macam2 lagi. salah satu medium yang terkenal buat masa nie adalah blog.

tapi baru2 nie aku baru discover pasal vlog. kuno giler baru nak jumpa benda nie. agak2 ar wei. 

dulu aku tak tau passal vlog2 nie. sebab kat UMP Gambang youtube kena blocked. jadi memang takde harapan la nak tengok. masuk sem nie, aku pindah kampus baru ada peluang sebab kat UMP Pekan ni bebas untuk o9 youtube. 

mula2 aku jumpa Anwar Hadi punye vlog. ada orang share kat group fb Heliza. try bukak. memang syok dengar dia bercakap. suka ngan nada dan cara penyampaian dia. memang tak bosan la tengok walaupown sebelum nie kalau kawan2 kita present pasal benda yang sama kita kata boring giler.


IniAnwarHadi

lepastue aku jumpa pulak vlog Matluthfi. persamaan antara dia ngan Anwar Hadi ialah depa berdua nie duk cakap loghat utara. memang syok la dengar. tue yang buat dorang punye vlog nampak sempoi dan menarik.


matluthfi90

nie baru jumpa tadi. yang buat aku rasa best tak sangka orang pantai timur pown ada vlog gak. aku tak sure yang dia nie duk kecek kelate ke ganu. aku tak pandai beza ngat. tapi memang sempoi la. 

maccaboyz91

tue antara vlog2 yang aku jumpa dan menjadi favourite aku. tetiba teringin lak nak buat vlog. tapi nak buat pasal pe ea..??


haaaa sudah. public speaking pown ko kantoi. nak buat vlog. dah berenti2 la update blog tue. speech untuk public speaking ko tak siap lagi. ape nak jadi la ngan ko nie. adeih


p/s: teringin nak tengok vlog Ben Ashaari. tapi tak tau kenape tak boleh langsung bukak vlog2 kat 1tube tue.. ada sesape tak, tau kenapa..??

You Might Also Like

8 komen dari peminat setia

  1. nice...:)thnx tau datng melawat...:)

    awak dah join contest cabutan bertuah kat blog sy??

    ReplyDelete
  2. thanks..^_^
    welcome..^_^
    x join kowt sbb dh agak x akn mng.. hehehehe..=)

    ReplyDelete
  3. nak wat vlog xsemestinya dalam bahasa inggeris....boleh je dlm bhasa ibunda...tapi kena berani la depan kamera... :)

    ReplyDelete
  4. insyaAllah kalau ada keberanian.. huhuhu..^_^

    ReplyDelete
  5. a'ah, boleh je buat vlog dalam bahasa ibunda~

    ReplyDelete
  6. org ganu lah, ambe pn org ganu gok :)

    ReplyDelete
  7. sya blogging.. tapi memang minat sngat dekat vlogger.. terutamanya anwar hadi dan MATLUTHFI... suka sngat2.

    ReplyDelete