orang yang aku sayang

1:47 AM

akhir2 nie banyak contest ngan segmen tentang ibu. nie buat aku makin rindu pulak kat rumah. jadi aku amik keputusan untuk buat post nie. aku nak perkenalkan korang ngan mereka yang aku sayang. huhuhuhu..^_^

1st: hero keluarga- AMIRRUDIN BIN HASSIM


nie la dia bapak aku. gelaran digunakan oleh kami adik beradik "apak". dulu masa sekolah aku asyik kena gelak jer bila dorang dengar aku panggil apak aku nie. mungkin sebab aku jer yang kat sekolah tue yang panggil ayah aku ngan panggilan apak. tapi ape aku kesah. aku buat tak tau je. bukan penting pown. 

dilahirkan die mana aku tak sure. sama ada sungai besar atau sabak bernam. aku dah lupa la pulak. tapi yang pasti kat Selangor la. pada 1 oktober 1956. umur pandai2 la kira sendiri. anak ke dua dalam keluarga. sekarang anak sulung sebab pak long aku dah pown meninggal dunia beberapa tahun yang lalu. Al-Fatihah untuk dia.

2nd: heroin keluarga- HAFSAH BINTI AYUB


nie pulak ibu aku. panggilan "ibu" memang sinonim untuk semua orang. siap ada lagu lagi an. jadi aku tak de la kena ejek ke pe ngan dorang2 yang suka mengejek nie. dia yang bertanggungjawab hantar aku pergi sekolah. dari tadika sampaila sekolah menengah. 

masa tadika ibu aku hantar ngan basikal. masa muda2 kan waktu tue. kuat lagi la nak mengayuh. tapi sekarang dah tak larat bawak skuter la pulak. sekolah rendah pulak mak aku hantar sampai rumah jiran sebelah. sebab tumpang bapak dia. masuk sekolah menengah pulak hantar sampai aku naek bas. memang besar pengorbanan ibu aku dalam memastikan anak dia berjaya.T_T

dilahirkan di pelabuhan klang, Selangor pada 9 March 2011. anak ke enam dalam adik beradik. ikut cerita makcik2 aku ibu aku paling gelap dalam family. naseb baek warne kulit aku tak ikut ibu aku. hihihihi.. tapi hidung ibu aku cantik. mancung sebab mak tok aku orang Penang. kira anak mami la jugak. heeeeeee~

3rd: anak no 5 hero dan heroin- AINIL HAWA AMIRRUDIN


dia nie adik bawah aku. minah paling sewel yang pernah aku kenal. paling hitam dalam family aku. kira ikut ibu aku la. tapi dia nie hitam lagi. masa kecik2 ramai panggil dia mak tam. sebab dia memang hitam dari kecik.(udah2 la tue kutuk dia.. hehehehe..)

adik aku sorang nie tengah tunggu result SPM. seorang yang pandai, tapi senget. hehehehe. dia lagi hebat dari aku dalam soal pelajaran. UPSR 5A, PMR 8A, SPM ????.. aku pulak UPSR jer 5A. yang laen hampeh. 

dilahirkan kat klang, selangor pada 17 Januari 1993. anak ke lima dari 6 orang adik beradik. belom berpunya lagi. aku tak kesah kalau dia kawin dulu dari aku sebab aku yang untung kalau dia langkah bendul. paham2 sendiri la kenapa. hikhikhik..^_^

4th: anak no 6 hero dan heroin- EZZATY AMIRAH AMIRRUDIN


nie adik aku paling kecik. selalu bajet lawa. tapi ramai orang kata muka aku ngan dia sama. dah kata adik beradik kan. tapi dia gelap sikit dari aku. yang aku tak puas hatinyer dia dapat mewarisi hidung ibu aku. tak macam hidung aku. penyek semacam jer. adeih..

dilahirkan di klang, Selangor pada 10 November 1998. anak terakhir dalam family. selalu kena buli ngan adik aku yang kat atas nie. sian kat dia. hehehehehe.

5th: anak tambahan hero dan heroin- NURIN NABILAH AMIRRUDIN


aik.. tadi kate dah adik last. nie sape pulak..?? yang pasti bukan model terkenal. sebab tak pernah nampak pown kat TV. hihihihi..

nie sebenarnya adik angkat aku. yang diangkat oleh ibu ngan apak aku sejak dia lahir lagi. asal usul dia tak perlu la aku cerita kat sini. biarla rahsia. huhuhu.. dilahirkan pada 22 Februari 2006. budak paling nakal yang pernah aku jumpa. ish3..

itulah serba sedikit tentang orang yang aku sayang....^_^

You Might Also Like

0 komen dari peminat setia