myspace blogger..

1:00 PM

macam mane korang tau yang korang nie ada minat untuk jadi blogger. ikut kawan2 ker..?? atau paksaan..??

dulu masa aku tak tau sangat pasal blogger nie aku ada jugak la menulis pendapat aku sikit2. aku tulis kat blog yang ada kat myspace. aku rasa korang pown pernah buat kan. masa aku duk kemas myspace aku aku jumpa la balik blog aku tue. percubaan pertama masa aku mula menulis dulu.

jadi aku copy paste bagi korang bace. aku dah edit sikit. sebab dulu aku suka guna shortform. tapi struktur ayat aku tak ubah. 

dulu aku pernah terbace 1 artikel yang mengatakan catur itu haram....
pelik pulak rasenye...
dahla catur tue permainan kegemaran(wakil sekolah lg pown)
antara sebab yang dinyatakan kenapa catur tue haram

1.sebab ada tanda salib....
2.sebab ianya melalaikan...

kalau pasal tanda salib tue kita bleh buang...
tapi kalau pasal ianya melalaikan aku takleh terima...
kalau macam tue semua permainan haram kalau kelalaian menjadi penyebab....
memang la salah kalau sesuatu permainan yang kita main boleh menyebabkan kita lalai melakukan tanggungjawab...
tapi tak bermakne kita tak boleh main langsung...
yang penting kita hendaklah tau memilih masa dan tempat yang sesuai...
dalam Islam jugak menggalakkan kita beriadah dan melakukan aktiviti yg menyihatkan...
catur adalah salah satu permainan yang boleh menguatkan minda....
jadi bagi aku catur tue tak la haram untuk dimain....
cume janganla sampai membuatkan kita lalai melaksanakan tanggungjawab....

ada lagi kalau ikutkan. nanti aku paste yang laen pulak. heeeeeee~ ^_^

You Might Also Like

0 komen dari peminat setia