PLKN moment part one

2:08 AM

tengah2 bowing nie tetibe teringat kenangan mase kat plkn dulu. ingat lagi macam mane aku menghitung hari. tiap2 hari tegok kalender. tak sabar nak pegi. mule2 down sbab dapat tau kumpulan dua. aku hampir putus asa nak pegi. kalau ikutkan aku tak sabar nak pegi. dulu setiap hari aku berdoa aku terpilih untuk plkn. alhamdulillah doa aku termakbul. 

mase dapat tau aku dapat, aku menjerit kesukaan. naseb baek parent aku tak de kat rumah mase tue. kalau tak, tak pasal2 kena marah. aku jeles ngan kwn2 aku yang kumpulan satu. ramai yang dah tau kem dorang katne. kebanyakannye dapat kat Sarawak. giler aku jeles. lepas tue tiap2 hari aku berdoa aku nak pegi Sarawak gak. 

tapi kali nie doa aku tak termakbul. tapi tak pe. aku dapat tempat yang lagi jauh. aku dapat kat Sabah. Kem PLKN Kem KK Di Bawah Bayu Tuaran Sabah. the best kem in Sabah. 


tarikh 18/3/2008 pown tibe. menurut kat surat tawaran aku kena berkumpul kat stadium Shah Alam pukul empat. tapi entah ape demam bapak aku pukul dua kitorang dah terpacak kat situe. macam nak halau aku je. hihihihi. 

penat jugak menunggu. sampai kul empat baru dia panggil beratur. lepas tue family ak balik sebab adek aku yang kecik tue dah mule meragam. aku ingat dah beratur boleh terus masuk bas pegi airport dah. tapi rupanyer kena tunggu pelatih laen lak. aish dah kate pukul empat, datangla tepat. aiseymen.

lepas tue kena pulak tunggu giliran naek bas. pukul enam baru aku dapat naek bas. penat menunggu. dahla satu malam tak tido. excited punye pasal. aku tengok sume bawak beg roda. aku je bawak beg agkat. berat lak tue. tapi yang hairannyer budak2 laki punye beg kecik giler. dorang bawak pe je ea..??

mase menunggu tue nak jugak berkawan ngan yang ada. tapi aku tak tau camne nak mulekan. pukul enam naek bas. aku duduk sebelah seorang budak cina nie. dia budak pertama yang aku kenal. dia suruh panggil fen fen je. 

sampai Sepang dekat pukul tujuh. berhenti jap minum pagi tak tau pe nama tempat tue. mase tue jumpa kawan2 sekolah aku. ramai jugak ea. aku tak ingat kitorang naek flight pukul bape. yang pasti lama jugak la kitorang menunggu.

dalam flight aku duduk ngan fen fen lagi. aku tak berani tegur budak2 laen. aku malu sangat2. sampai2 je dekat kul satu. dorang suruh makan dulu. makanan pertama kitorang rasa kat kem kalau tak silap aku nasi goreng.


jarak kem aku ngan airport setengah jam je. kire kem aku dekat la jugak ngan bandar. lepas makan dorang suruh tunggu giliran untuk daftar. yang aku sakit hati giler. dorang bagi giliran kat budak2 Sabah dulu daftar. dahla dorang bertolak dari tempat masing2 pukul sepuluh pagi camtu. tak sepenat kitorang. 

dorang ramai. kitorang sikit jer. nape tak kitorang dulu. adeih. giler kena tunggu dorang habis dulu baru kitorang. dahla kepenatan, mengantok sume ada. aku bajet sampai2 je boleh la dapat bilik lepas tue boleh tido. rupenyer laen yang jadi. 

sampai dekat magrib baru selesai sume. tue pown aku tak amik uniform lagi. terpakse tutup kaunter sebab dah nak malam. malam tue kitorang just kena briefing sikit je. lepas tue akhirnyer dapat tido. penat giler…

to be continue..^_^

You Might Also Like

3 komen dari peminat setia

  1. wuuu jelesnye dpt masuk plkn..alin dlu nak masuk tp xterpilih.hampa.hu3

    ReplyDelete
  2. nuddyra: tq..^_^

    aleen: xpe2.. mybe ada best lg best menanti aleen nnti.. huhuhu..n_n

    ReplyDelete