Interview

4:00 PM

Zabidi menghadiri temuduga untuk jawatan akauntan di sebuah syarikat binaan.
"sebagai pengarah urusan, saya bukan setakat mahukan seorang akauntan berijazah, tapi yang
lebih utama saya perlukan seorang yang boleh memikul kerisauan saya" kata Tan Sri Amir.
"apa maksud Tan Sri" tanya Zabidi.
"banyak perkara yang membuatkan saya risau dalam hidup ini. salah satu tentang kewangan syarikat. kalau saya ambil awak boleh pikul tanggungjawab itu?" tanya Tan Sri Amir.
"beres Tan Sri, tapi berapa gaji Tan Sri tawarkan kepada saya?" tanya Zabidi.
"bagaimana kalau untuk permulaan ini, saya bayar awak RM80,000.00 sebulan!" kata Tan Sri
selamba
"Laaaapaaannnn puuulllluuuhhh rriiibbbuuuuu????" kata Zabidi terkejut
Tan Sri Amir hanya menggangguk-anggukkan kepala.
"Mampukah syarikat ni bayar banyak tu" tanya Zabidi
" Ah, itulah kebimbangan pertama yang harus awak pikul!!" jawab Tan Sri Amir

.

You Might Also Like

6 komen dari peminat setia

  1. hahaha kelakar...adess..klu mcmtu memang bingung ahh..80k tuuu

    ReplyDelete
  2. hahahahha.. 80k tue

    ReplyDelete
  3. hahahaha... bos tuh bikin sengal!!.... XD

    ReplyDelete
  4. Cik Aish: agakla.. baek dia carik ntuk diri sndri.. huhuhu..

    aimie amalina: bukan mulut jer.. huhuhu..

    Gelugoq: banyak tue..

    muhamad hanif: agak2 la.. hihihi..

    GaRy™: kesengalan melanda..n_n

    ReplyDelete