Tragedi 2016

12:12 PM


Nampaknya tahun 2016 ni lansung tak menyebelahi aku. Awal2 tahun satu tragedi besar terjadi ke atas diri aku. mungkin ini hukuman kat aku sebab banyak sangat bersuka ria masa tahun 2015. Mungkin juga ini cubaan dan dugaan Allah beri untuk bagi peringatan supaya aku jangan terlalu selesa dengan apa yang aku ada sekarang.


Dalam cuma satu malam aku hilang segala yang aku kumpul selama lebih lima tahun. Perasaan masa tu tak boleh gambarkan macam mana. Sedih, terkilan, terkejut, takut semua bercampor baur. Sampaikan aku nak menangis pon tak sanggup.

Apa pon apa yang berlaku memberi banyak pengajaran dalam hidup aku dan orang sekeliling aku. Antaranya.

  1. Bila berlaku perkara macam ni, benda pertama yang korang kena buat block semua kad yang ada. tak kisahla samaada korang guna ATM biasa atau kredit card.
  2. Jangan guna tarikh lahir atau sebarang nombor yang tertulis pada IC, Lesen atau kad2 yang ada dalam beg duit korang sebagai password kad ATM.
  3. Benda ni terjadi sekelip mata je. walaupon korang terleka sekejap benda besar macam ni bila2 boleh terjadi.
  4. Area Bukit Tinggi adalah kawasan paling bahaya. jadi berhati hati la

Yang aku pasti aku bukanlah mangsa pertama yang terkena dengan mereka2 ni. Apa yang aku boleh cakap kan berhati hati la. Dorang masih lagi berkeliaran dalam area Bukit Tinggi tu. Rakaman CCTV yang jelas nampak muka dorang dah pon ada di tangan pihak polis. cepat atau lambat pasti akan tertangkap jugak.

Sama2 la kita berdoa agar apa yang terjadi kat aku ni tak terjadi kat orang lain. Bermula la kehidupan aku mengumpul semula semua duit yang hilang tu. Tabung Haji aku pon licin dorang sapu wei. Adeih...


Samsung Galaxy Note 8.0 dalam kenangan.. T_T



You Might Also Like

1 komen dari peminat setia

  1. Hi, I came across your blog and enjoyed reading your interesting entries on amazing stories and personal insights! I find it really great that you are sharing your experiences with your readers.

    Zalora is looking to work with talented bloggers, and I was wondering if you would be keen on a one-time blog collaboration with us. Do let me know if you are interested by emailing me at izz.latif@my.zalora.com so that I can fill you in with the details. Hope to hear from you soon!

    ReplyDelete