jawapan untuk tieka :)

3:37 AM

tieka :) said...
salam .. akak ! memang nak tanya sangat, serius ! dalam dilema gila2 nak pergi matrik x ? takot xboleh strunggle laa ..pndpt akak laa kan, matrik susah x ? takot kena lelong nanti .. huhu btw, thnks akak ! :D

tipu la kalau akak kate matriks tue senang.. sebab akak sendiri pon hampir terkantoi.. tapi tue silap akak sendiri.. sebab akak banyak giler maen.. jangan ikut cara akak pulak..

mana ada benda yang senang dalam dunia nie.. tapi tak semestinya tieka tak boleh buat.. tieka kena percaya dengan diri sendiri.. jangan takut kat benda yang tak tentu..

yang terpilih untuk ke matrik bukan calang2 orang.. pihak kpt bkn suka2 jer nak bagi tieka masuk buta2.. tieka terpilih bermakna tieka antara yang terbaek.. jadi maknanyer tieka dah pon lepas ujian pertama.. sikit je lagi ntuk tieka capai cita2 tieka..

yang penting tieka kena buat yang terbaik.. yang berjaya nanti tieka jugak.. ayat struggle sebenarnyer bagi akak untuk orang yang tak pandai urus masa..

setahun memang singkat.. tapi tak mustahil ntuk belaja semua tue.. sedangkan SPM kita boleh lepas.. tak kan matrik tak boleh kot.. rasenyer subjek ngan sylibus SPM jauh lagi banyak dari matrik..

insyaAllah Allah akan bantu orang yang berusaha dan sentiasa berdoa.. tue yang utama sebenarnyer.. usaha tanpa doa sia2.. believe in yourself and try prove to others that you are the best.. walau ape pon pilihan tieka akak doakan semoga tieka berjaya.

sebelum terlupa. kursus lelong memang agak famoz sehingga menakutkan budak2 yang nak masuk matriks.. sebenarnyer subjek lelong nie memang ada.. tapi berlaku kat student yang demand lebih jer.. contoh pointer bawah 2.5 tapi ada hati letak semua kos perubatan dalam borang UPU.. mana tak kena lelong.. 

jadi sebelum pilih kursus untuk degree akak nasihatkan tieka mintak pendapat kaunselor.. kat setiap matrik ada kaunselor masing2 yang memang hebat dalam bab2 macam nie.. insyaAllah..

wish you all the best in future..^_^

You Might Also Like

3 komen dari peminat setia