dugaan hidup tanda kasih sayang Allah

4:00 PM

semester nie banyak betol cubaan dan dugaan. bukan kat aku jer. tapi kat kebanyakan kawan2 aku. walaupown apa yang terjadi kat aku aku rasakan betul2 berat. tapi sebenarnyer ada yang lagi berat dari aku. (bukan cerita pasal berat badan ye di sini. heeeee~)

aku harap mereka2 nie tabah dan kuat dalam menempuhi segala cobaan dan dugaan. anggap semua berlaku ini adalah tanda kasih dan sayang Allah kat kita yang memberi peluang untuk kita merasai kesusahan hidup. hidup hanya sekali. kalau sentiasa bahagia bukan hidup namanya. 

cobaan dan dugaan yang diberi Allah kat semua umatnyer bukan tanda kemurkaanNya. tapi tanda kita nie masih menjadi perhatian Allah. kalau kita dapat perhatian dari manusia kita punya la bangga. tapi kenapa bila perhatian yang kita dapat dari Allah kita harus mengeluh..?? sedangkan ganjaran yang akan kita dapat lebih banyak. 

kalau sebelum nie aku post pasal Elya yang sekarang nie tengah berehat lagi kat rumah. ada seorang lagi kawan aku yang ditimpa musibah. masa dapat tau apa yang jadi kat dia aku jadi sebak. tak sangka dalam usia semuda dia akan terkena benda nie. 

orang yang aku maksudkan Akmal Hakim. dia sekarang menjalani rawatan kanser tulang. mula2 ingatkan dia hanya terseliuh biasa. aku rasa bersalah sebab main2kan dia yang bertongkat dulu. aku ingat kan hanya benda kecik jer. tak sangka rupanya dia kena kanser.

Akmal, I'm sorry..=(

mulanya aku tak berani nak post pasal dia. sebab takut dia marah. tapi tak sangka dia sendiri demand untuk aku post pasal dia. so Akmal this post is special for you.


harap ko tak marah aku songlap gambar ko dari fb ea kawan. heeee~

tengah aku selongkar gambar2 dia untuk carik yang sesuai untuk post nie, aku terjumpa banyak gambar2 cantik. seriusly dia nie memang berbakat jadi model. huhuhu..


harap ko cepat sembuh dan dapat buat aksi2 yang lebih menarik dari kat atas nie. aku ngan semua kawan2 ko kat UMP sentiasa mendoakan ko agar ko cepat sembuh dari penyakit ko sekarang.

sama2la kita doakan kesembuhan dia. amin..

You Might Also Like

3 komen dari peminat setia

  1. mudahan kawan adik tuh tabah hadapi semua dugaan dan ujian Allah ini.berat mater memandang berat lagik bahu yang memikul...moga diyer cepat sembuhh..

    dik cepat-cepat minta maaf ngan diyer sebab tersalah sangka dan mainkan diyer tuhhh..kesian diyer...hihihi

    ReplyDelete
  2. cantik gamba2 tu.
    moga kawan atia tu cpat sembuh yer..

    ReplyDelete