listen.. listen.. listen..

9:00 AM

baru2 ni timbul isu pasal " listen.. listen.. listen..". mula2 aku konpius jugak. apa kes tetiba boleh keluar perkataan tu. scroll punya scroll. tengok feed kat facebook. rupanya isu nyer bermula dengan video kat bawah ni.


aku pelik macam mana benda macam ni boleh terlepas masuk dalam universiti. kalau tak silap aku dalam AUKU sendiri ada state yang pelajar tidak boleh terlibat sama sekali dalam politik. tapi macam mana forum macam ni boleh terlepas masuk.

aku respect giler kat student india dalam video ni. sebab apa yang dia cakap bukan tak berasas. dan aku tahu dia ada buat kajian. kalau benda yang dia cakap tu tak betul aku rasa mesti presiden wanita 1 Malaysia tu dapat bidas semua penyataan student india tu. ini tak. merepek benda bukan2 la pulak.

*************

antara benda yang merepek

firstly yes this is your program. and they aloud you to speak. but they don't need your permission to speak because that university is theirs'. mereka bayar yuran. but not you. you only receive the bayaran. so suka hati diorang la nak kata apa. suka2 hati pulak nak halau orang tu dari universiti sendiri. seolah-olah datang rumah orang lepastu halau tuan rumah sebab tak nak terima sebagai tetamu. heeeee~

secondly apa kena mengena binatang dalam hal ni. binatang pon bayar yuran jugak ke? binatang pon bayar cukai jugak ke? jadi walaupun binatang2 ni diberi suara untuk berkata-kata sekalipun mereka tak de hak untuk komplein. kenapa nak disamakan manusia dengan binatang? macam tu apa fungsi akal yang dikurniakan Allah kepada manusia jikalau kita kena ikut cara binatang. kalau ada masalah diam. macam tu? aish.

thirdly you said that you give that student respect with shaking her hand and said that the student attitude was wrong. tapi wrong tang mana? dia cuma keluarkan soalan yang membelenggu kepala dia. she just need an answer. not humiliation. tang mana yang student tu kurang ajar. takkan disebabkan suara yang lantang dikatakan rude. ush. 

forthly you said that jangan samakan negara Malaysia dengan negara lain. tapi boleh pulak samakan manusia dengan binatang. padahal student tu cuma nyatakan fakta dari negara luar. dia cuma nak tahu kenapa negara luar boleh buat kenapa negara kita tak boleh. kalau ada sebabnyer nyatakanlah. yang pergi tukar topik sampai ikan jerung pon boleh jadi famous tetiba awatnyer. ngeeee~

*************

nie antara isi dalam video ni yang aku agak tak puas hati sebab sangat tak relevant. kalau kita sebagai rakyat yang bayar cukai dan berkhidmat untuk negara tapi tak dibenarkan bersuara, mana pergi konsep demokrasi? uish tak boleh macam tu. kita kena bersyukur dengan apa yang ada. tak boleh.. tak boleh.. aiiiiihhhh..

apa gunanyer akal fikiran yang Allah bagi kalau kita cuma diam diri apabila ada benda yang tak puas hati. biarkan saja diri ni dipijak orang lain. aku paling pantang sebenarnyer bila ada benda yang tak puas hati disuarakan ada yang jawab kita kena bersyukur dengan apa yang ada. padahal tang mana yang tak bersyukuryer. ish.


owh rupanyer macam tu ceritanya. patutla student tu tetiba bangun ajukan soalan macam tu. jadi berkaitanla dengan forum tu. jawapan yang didambakan tapi humilation yang dipalitkan. you're the best girl. kalau la semua student berani macam ni. aku rasa student Malaysia takkan jadi macam apa yang terjadi sekarang ni. apa yang terjadi? malas nak cerita. nanti katanyer tak bersyukur pulak. heeee~


video kat atas ni pulak parodi dari matluthfi. terbaekla. 

kami student sudah dewasa. pandai2 kami la pikir mana betul mana salah. tak perlu kot nak brainwash bagai dengan program entah pape. kalau mereka di pihak yang benar. tak perlu takut sampai nak buat student macam ni sekali. aish..

we student also need some respect..^_^

p/s: bahasa sedikit rojak sebab nak samakan dengan dialog dalam video. I'm sorry.. U_U

You Might Also Like

2 komen dari peminat setia

  1. Nice.. blog yang memberikan ulasan terbaik yang saya temui dalam banyak2 blog yang membincangkan isu ini... keep it up..

    ReplyDelete
  2. Aniq Bukhary: thanks aniq.. sekadar luahan perasaan sebab atia pon student jugak.. huhu..

    ReplyDelete