Saturday, August 25, 2012

duit raya melayang macam tu jer.. aish..

setiap kali cuti mesti aku balas dendam makan tak ingat dunia. masa tu macam2 penyakit datang mengendap. yang dapat singgah ke badan aku bermaharajalela. lagi2 batuk, kalau dah dapat menyinggah, tak nak hilang2. seksa sungguh rasanyer. bukan sekadar kena tahan sakit kat tekak je. tapi ditelinga jugak. gara2 dibebel oleh apak yang ada je bahan nak bebelkan aku.

disebabkan batuk ni jugak seminggu lebih aku bergantung ubat. sampai dah tak larat nak menelan. bukan sebiji dua. dibantainyer sampai lima. dah lah aku paling tak suka makan ubat ni. dari kecik sampai ke besar. ubat antara musuh ketat aku. tapi nak buat macam mana. ubat jugaklah yang boleh selamatkan aku. aduhai.

alhamdulillah batuk aku dah mulai kurang. mana tak kurang kalau RM 100++ dah melayang. tak sangka gas untuk orang lelah mahal giler. naseb baik aku lelah tahap sikit je. macam mana la orang yang memang ada lelah kan. mesti banyak duit belanja untuk ubat je. tak pasal2 habes duit raya aku tahun ni. tak sempat nak buat apa. sabar jela.


sempat lagi snap gambar. lama jugak duk pakai benda ni. sampai lenguh muka aku dibuatnyer. harap2 batuk ni sembuh la ye. tak tahan dah menahan seksa.

Ya Allah sembuhkanlah penyakit ku ini.. amin..O_o



2 komen dari peminat setia:

☀ Izzaty Hedry☀ said...

try mkn ubt batuk cap ibu n anak .. insyallh berkurang btuk tu ... sma mcm zty start batuk smnggu nk rya smpai skrg ni ...lpas mkn ubt btuk tu ,trus xbtuk sngt ..klu tk penat nafas pun smput ...

gadis melayu said...

☀ Izzaty Hedry☀: atia dh try mcm2 ubat batuk dh.. temasuk yg tu.. lepas mkn ubat mmgla elok.. tp ble ubat abes dia dtg balik.. dh x larat bergantung ubat.. huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh blog

GengCyber.com

 

UMP blogger

banner 115×116

















kisah seorang gadis melayu Copyright 2009 Shoppaholic Designed by Ipietoon Image by Tadpole's Notez