anda terkena panggilan hangit..!!!

9:00 AM

minggu ni masuk minggu kedua aku kat UMP. penat jangan cakap la. hampir gak nak meroyan. tapi usaha sabarkan diri. akhirnya satu kerja dah pon selesai. jadi boleh la aku start tumpukan dengan PSM aku. tapi sebelum tu aku nak rehat dulu. huhu.

tengah duk mamai tahan mengantuk tadi tetiba henset aku bunyi. kusangka ibu ku. tapi nombor office yang keluar. dalam keadaan otak ngah ting tong aku jawab.

aku: hello.. (takut nak bagi salam sebab tak tau siapa)
office: hello, boleh saya bercakap dengan Maizatul Khiftia..? (suara cover2 macho gitu)
aku: ye saya.. (dalam hati macam nak maen2 je mamat ni. tapi siapa..??)

tetiba aku terpikir mungkin staff HRH kot nak maen2. sebab ni no office.

aku: anuar kan ni..?? (maen teka je benanyer)
office: bukanlah..

terpinga-pinga.. then baru perasan henset yang aku pegang ni nombor khas untuk family aku. jadi tak ramai yang tau termasuk staff HRH.

aku: siapa ni ye..?
office: awak kat mana sekarang ye..?
aku: kat dalam bilik atas katil..(aku jawab selamba.. sebab aku soal dia, dia xnak jawab.. geram)
office: yela kat mana tu..?
aku: kat UMP
office: UMP.. kat mana tu??
aku: pahang la..(adeih)
office: gambang ke pekan..?
aku: pekan..
office: blok mana..?
aku: blok F

banyak soal lak mamat ni kan. straight to the point jela.. aiseyman. banyak lagi soalan dia benanyer. panjang pulak post nie nanti kalau details ngat.ngeeee~

office: saya inspektor dari IPD Pekan.
aku: (hah sudah..)
office: awak ada buat salah tak..?
aku: tak de..(dengan konfidennyer.. tapi dalam hati gigil jugak..)
office: betul ni awak tak buat salah..?
aku: konfem tak de..(boleh pulak maen soal2 gitu)

dalam hati masa tu duk pikir siapa la duk pedajal aku ni? suara aku macam kenal. tapi tak ingat siapa. kalau faizal ismail ok gak. tapi rasanyer suara FBI tu lagi sedap.

office: ok la macam ni. awak ada hilang buku tak..?
aku: hah buku..??!!! ada3..!!! (dengan gaya seronoknyer)
office: awak hilang kat mana..??
aku: kafe kot. tak pasti
office: buku awak tu sekarang ada kat sini
aku: kat mana..?
office: pejabat KK5.

adeih. rupanya aku kena prank dengan staf KK5. boley pulak kan maen2. tapi seronok punya pasal aku tak pikir sangat. akhirnya aku jumpa jugak buku tu. tiap2 hari duk mencari tapi tak jumpa2. rupa2 tertinggal kat office KK5. aku pon tak teringat lansung aku pernah singgah sana masa benda tu hilang. hampir nak nanges jugak benanyer bila dapat tau benda tu hilang. alhamdulillah dah jumpa.


 sebenarnyer aku agak pelik. buku ni kalau hilang pon takkan tak de yang jumpa. sebab dalam buku ni aku ada tulis no tepon aku. takkan tak de yang perasan kot. kalau nak buat hak milik pon beragakla. jelas2 ada nama aku. tu yang aku heran giler.


apa pon aku bersyukur akhirnya jumpa gak buku ni. sayang giler kot kat buku ni. sampai nak tulis benda pon sayang. akhirnya kekusutan kat kepala aku memikirkan mana hilangnya buku ni terjawab. alhamdulillah.


next week jom start PSM..!!!! heeee~

You Might Also Like

4 komen dari peminat setia