camner nak join churp churp

6:00 PM

aku pown baru jer daftar benda nie. awal tahun haritue. beberapa bulan lepas pasang nuffnang. lama jugakla aku amik masa untuk paham benda nie. jadi aku nak buat tutorial pasal benda nie. nie tutorial pertama aku. aku akan cuba yang terbaek. huhuhuhu.

ape itu churp2. churp2 nie salah satu medium untuk pengeluar2 produk kat luar tue untuk mengiklankan produk mereka kat internet. blog salah satu tempat yang strategik untuk mereka mengiklan. jadi melalui churp2 niela orang dapat tau tentang produk dorang.

tak perlu takut hilang status glitteriti nuffnang. sebab churp2 bukan pesaing dorang. bahkan adik beradik dorang nie. kalau tak, tak dela kat atas home nuffnang kita ada gambar burung biru comel tue kan. huhuhu..

tapi churp2 senang dari nuffnang. income akan masuk kalau ada orang yang klik iklan yang kita letak kat blog. jadi ape yang aku buat untuk join churp. ikut step2 kat bawah nie.

step1
klik SINI lepastue akan keluar borang untuk korang isi.


step 2
dah siap daftar korang dengan rasminya ada akaun churp2. lepastue korang bukak dashboard. akan keluar macam nie.


nampak anak panah tue. korang klik situ. ada banyak iklan. jadi korang kena buat satu2. lepas klik benda tue akan keluar camnie


lepastue klik start sharing this. akan keluar benda nie pulak..


jangan takut jangan gabra. just wait and see jer. hehehe.. lepastue akan keluar kat bawah nie..


step 3
search kat google gambar untuk iklan yang korang nak share. contohnyer ARE YOU IN A RELATIONSHIP WITH FACEBOOK? 


nampak gambar kat bawah anak panah tue. klik kat situ. lepastue right klik kat gambar then klik copy image.


nape aku suruh copy..?? sebab cara aku laen sikit dari blogger laen. aku tak upload kat photobucket atau yang sewaktu dengannyer. tapi aku guna new post kat blog. korang buat post baru lepas tue paste gambar yang korang copy tadi.


lepastue korang link kan gambar tue kat link yang churp2 bagi kat iklan yang korang share tadi


klik edit html lepastue copy paste code yang keluar


step 4
apa lagi letak la code html tue kat sidebar blog korang. kalau rajin promote kat kawan2 korang. suruh dorang klik. huhuhuhu..

setiap kali korang nak share iklan carik kat dashboard. selain tue churp2 akan update iklan dorang kat email kita. jadi kita takkan ketinggalan. huhuh..

kalau sudi klik la kat iklan2 kat bawah nie ye.. tenkiu..^_^






You Might Also Like

2 komen dari peminat setia

  1. salam...
    sy tag awk...
    sila ke link ni ea...

    http://ideatheyanasensei.blogspot.com/2011/05/yanasenseis-giveaway.html

    ReplyDelete
  2. dh buat churp2 ari 2..tapi tak aktif sbb tak phm..haha

    ReplyDelete