KTM also known as kereta api tanah melayu..^_^

12:31 AM

esok nak balik UMP. tak sabar giler. tapi sedey sebab kena tinggalkan rumah. no more masakan ibu for about two month. owh my gosh. heeeeeee~..

semalam aku ikut mak aku pergi Klang. cuti nie banyak kali pulak aku jejakkan kaki kat situ an. sebelum nie tak pown. sampai fly over depan centerpoint tue siap bila pown aku tak tau. malu giler ngan pak cik teksi aritue.

nie gara2 nak uruskan adik aku masuk matriks nanti la nie. agak penat. tapi layan jela. tadi jugak aku dapat naek KTM. dh setahun lebih la jugak aku tak naek benda tue. teringat balik zaman matriks dulu2.

bersesak dalam KTM. masa tue tuhan jela tau macam mana seksa masa tue. macam2 bau ada. nak mati rasa. tapi benda tue menjadi kenangan yang tak dapat aku lupakan. macam2 peristiwa berlaku masa aku naek KTM dulu. 

yang paling aku tak boleh lupa masa aku mula2 naek KTM. naseb baek ada alip. kalau tak tak tau pe jadi kat aku. mungkin sesat agaknyer. masa naek tue ok jer. sebab kebetulan masa tue bukan masa puncak. masalah mula timbul masa sampai kat stesen last sekali. ofkoz la pelabuhan klang. 

aku tengok alip tetiba kelam kabut seluk poket dia. lepastue keluarkan satu kad. aku pown tanya dia

aku: wei nak watpe benda tue..??
alip: nak keluar dari sini la.
aku: wajib ada benda tue ke..??
alip: yela. nape..?? ko punye mana..??
aku: mati...!!! aku punye kat KL Central kowt.

menggelabah aku masa tue. camner aku nak keluar nie. mana aku tau kena amik kad tue balik. aku ingat terus masuk jer. adeih.

tapi naseb aku baek sebab yang jaga tempat tue masa tue baek giler. dia bagi aku lepas tanpa kad. dia kata jangan buat lagi. kalau ikutkan aku kena denda bayar. aku tak ingat berape dia cakap. masa tue syukur sangat2.

tue kali pertama. tapi bukan kali terakhir. kali kedua masa gi KL Central ngan kak put and eca. boley pulak aku lupa lagi. naseb baek tak naek train lagi. pergi kat tempat kad, dah tak de. nak tak nak terpakse beli tiket baru. sabar jela.

KTM pown dah banyak perubahan dia. siap ada koc untuk perempuan. bagusla. tak dela lagi gejala raba meraba masa train penuh kan. nape la dari dulu tak de. ke aku jer yang tak jumpa. ngeeeeeee~


tak sabar nak berbasikal..^_^

You Might Also Like

0 komen dari peminat setia