Tuesday, April 5, 2011

atia sayang apak...!!!!!

Mungkin ibu lebih kerap menelefon untuk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tapi tahukah kita, sebenar nya ayah lah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yang lebih sering mendukung kita..Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih ayahlah selalu menanyakan apa yang kita lakukan seharian ?

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais!".Tapi tahukah kamu bahawa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untuk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bahawa ayah hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat berharga.

Saat kita sudah di percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yang setia menunggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah menghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..

Di saat kita memerlukan ini-itu, untuk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adalah orang pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bahawa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dengan baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali datang utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..

--------AYAH--------♥
...........................................................................................................................

terharu giler bila baca petikan kat atas. rasa nak nanges pown ada. walaupown aku tak rapat ngan bapak aku masa kecik dulu. tapi aku tau bapak aku sayang kat aku.

yang aku tau kasih sayang dia mula terlihat masa aku masuk matriks. aku tau dia sangat rindukan aku. dulu aku terkejut bila mak aku telefon kata nak datang. rupanya aku dapat tau bapak aku punya rancangan nak lawat aku. terharu sangat.

sekarang hubungan aku ngan bapak aku tak macam dulu. dia dah mula ramah ngan aku kalau aku balik rumah. cuma kekangan kerja yang membuatkan bapak aku susah ada kat rumah.

tapi yang pasti kalau aku balik rumah, kalau aku cakap aku teringin makan pape pown dia akan tunaikan. tapi sebelum tue dia akan buat2 tak nak bagi. macam nak bagi suprise jugakla. hehehe..

atia sayang apak sangat2...!!!!!♥♥♥♥♥♥♥

2 komen dari peminat setia:

Cik Aish said...

alololo anak apak ye..hehe how sweet atia!

kAmi dAn mEreKa!! said...

ayah mane tak sayang anak kan, =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh blog

GengCyber.com

 

UMP blogger

banner 115×116

















kisah seorang gadis melayu Copyright 2009 Shoppaholic Designed by Ipietoon Image by Tadpole's Notez