day 15 - a picture of something you want to do before you die

10:00 AM


sebelum aku mati kalau boleh aku teringin sangat nak ziarah baitullah. kalau boleh aku nak naek haji. aku harap sangat aku mampu untuk sampai kat sana satu hari nanti.

untuk pengetahuan korang aku pernah tunaikan umrah. dah dua kali. tapi masa aku kecik2 dulu. masa tue aku darjah 3 ngan darjah 6. tapi kenikmatan dapat lihat kaabah depan mata sampai sekarang aku terbayang. kadang2 rasa nak nanges. sebab rindu sangat kat tempat nie.

masa tue aku kecik lagi. solat pown tak betol lagi. jadi bila pikirkan balik aku rasa terkilan. sebab aku tak berpeluang untuk tunaikan umrah betul2. kecik2 dulu mana aku tau ape2. aku ikut jer makcik aku. tak paham pape pown.

aku pernah bagitau ibu aku yang aku nak keluarkan duit PTPTN aku yang aku jimat selama nie untuk pergi sana. sekurangnya buat umrah. tapi ibu tak bagi. sebab dia kata habeskan belajar dulu. nanti ko dah kerja ko nak pergi banyak kali pown pergila. 

tapi ibu tak paham. masa kerja la susah sebab kena pikir pasal kerja. lagi pown boleh ke dapat cuti senang2. mungkin belum rezeki aku untuk pergi sana lagi. aku selalu berdoa aku akan dapat jejakkan kaki lagi kat sana.

amin....^_^

You Might Also Like

2 komen dari peminat setia

  1. insyaallah. saya pon teringin. huhu :)

    comment mine too..http://mishnadia.blogspot.com/2011/06/single-itu-menyeronokkan.html
    tq~ :)

    ReplyDelete
  2. Nice Artikel...Sangat berilmu...

    Andai kat kita mempunyai pemahaman dan idea yg sama atau berlainan..

    sila jenguk2 atau follow

    http://mat-jungle.blogspot.com/

    terima kasih X)

    ReplyDelete