hari ketiga ekspedisi berbasikal 1 Malaysia

7:38 PM

sebelum aku cerita lebih lanjut, bagi yang baru singgah blog aku nie nak tau cerita penuh klik cerita2 kat bawah nie


harinie nak sambung cerita hari ketiga pulak. perjalanan hari ke tiga bermula dari sekolah vokasional bentong. dengan semangat berkobar kitorang semua mengayuh sampai ke air panas bentong. cantik jugak tempat tue. tapi tak best sebab singgah sekejap jer.



lepatue perjalanan diteruskan ke sekolah bukit tinggi. tak sure sekolah menengah ke sekolah kebangsaan. tapi aku berhenti sekerat jalan sebab aku tak larat mendaki. semput aku dibuatnyer. sampai kat sekolah tue kitorang diberi pilihan sama ada nak mendaki bukit tinggi atau tak. jadi aku, alia ngan zati amik keputusan tak mendaki.


kitorang tak naek bas macam yang laen. encik yang tukang amik video ajak aku naek van ngan dorang. sampai kat genting sempah kitorang diberi peluang rehat kat R&R genting sempah. rezeki kitorang murah sangat hari tue. en rahman yang naek van ngan kitorang ngan murah hati bagi kitorang rm50 untuk belanja makan.


ape lagi terus kitorang terjah mcd. menu pilihan bubur ayam mcd. dah lama gak tak makan bubur. sedap sangat. lagi2 bila orang belanje. syukur alhamdulillah.


akhirnya kitorang sampai ke kuala lumpur. checkpoint seterusnyer ialah SBP integrasi gombak. kat situ kitorang yang naek bas ngan van diberi peluang untuk memulakan kayuhan. tempat yang dituju ialah UPM serdang. jarak perjalanan lebih kurang 40km la jugak.


alhamdulillah ekspedisi hari ketiga berjalan ngan lancar. walaupown hujan sikit. tapi masih tak percaya aku berjaya melalui lebih kurang 20 flyover dengan basikal. bayangkan kereta pown macam susah nak naek. basikal apetah lagi. berat giler nak mengayuh. mengah jugakla. tapi semangat yang membuatkan aku kuat untuk terus mengayuh.


kat UPM kitorang ditempatkan di kolej 10. tinggi jugak asrama tue. siap ada lif. perjalanan terakhir akan aku update nanti. tungggguuuuuu..!!!!!


windu giler kat basikal...!!!!!!

You Might Also Like

4 komen dari peminat setia