mengidam ais kepal.. heeeee~

4:30 PM

tengah duk boring2 nie aku bukak la profile fb kawan2 yang aku kenal. ada yang shout kata teringin nak makan ais kepal. korang pernah makan tak ais kepal..?? 

bukan yang duk kepal2 salji dalam freezer tue ea. entah2 korang pernah buat tak. aku ngaku aku pernah buat. tapi rasa dia. alamak hanyir ikan kowt. eeeuuuuuuuuuuwwwww..


biasa la budak2 tak cukup umur. macam2 kerja bodoh nak dibuat. hehehe.. bila ibu aku dapat tau habes aku kena leter tak pasal2. heeeeee~

dulu kalau nak pergi sekolah agama aku akan melencong pergi rumah seorang pakcik nie. dia jual ais kepal depan rumah dia. memang favourite semua budak2 la zaman aku kecik2 dulu. harga pown seringgit jer.


ais kepal dulu2 ada dua perisa jer. gula hitam ngan gula merah. tapi aku suka mereka-reka. aku suka mintak pakcik tue letak sirap merah jer. lepastue letak susu. sedap sangat. rasa macam air bandung pown ye. huhuhu..


sekarang macam2 ada. warna pown dan macam2. perisa jangan cakap la. pelbagai. tapi susah nak jumpa la ais kepal kat pahang nie. lagi2 kat area pekan nie. lagi la susah.


bukan setakat warna je. macam2 jenis ada. kalau dulu kepal kat tangan atau dalam plastik jer. tapi sekarang dalam bekas warna warni pown ada. harga mesti mahal kan. ngeeeeeee~


tetiba teringin lak nak makan benda nie..>_<

You Might Also Like

9 komen dari peminat setia

  1. dah lme xmkan.. last mkan time kecik.. huuu~~~ xprnah lg jmpe kat dlam bkas comei2 mcm tu..

    jemput singgah ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  2. farhana: tau xpe.. jumpa kt google benda nie.. atia pown xtau jual ktne.. heeeee~

    ReplyDelete
  3. macam seronok je makan ais kepal ni. tak pernah makan pon. tak pernah jumpa. pernah dengar mak cerita je. -.- nak sangat makan.

    ReplyDelete
  4. nisa: mmg best pown.. rasa sejuk2 gitu.. hehehe..

    ReplyDelete
  5. hahaha.. dulu Miss J pon selalu buat ais kepal sendiri.. rasa ikan, ayam, udang semua bercampur.. tapi lantokkan saje.. janji tak mengidam..
    bila ingat2 balik.. SELEKEH gila Miss J dulu dulu! hehehe

    ReplyDelete
  6. gila err kalau taktau ais kepal ni. sedap sangat tahu, dh lame seyh xmakan. huhu.

    ReplyDelete
  7. miss J: hahaha.. ingatkn atia je yg pnh buat.. hehehe..

    tea: tau xpe.. hehehe..

    ReplyDelete
  8. sedap ke ais kepal perisa hanyir ikan tu? hehe :)

    ReplyDelete
  9. nabila: phm2 sendiri la.. hehehehe..^_^

    ReplyDelete