lisa surihani pelat "R"..????

8:00 PM

korang pernah jumpa tak orang yang pelat huruf "R"..??


pelat "R" nie macam kalau dia sebut huruf nie sama ada akan jadi huruf laen ataupown dengung dia terlebih kasar. contoh curi jadi culi, carik jadi cayik, jernih jadi jerghnih. agak pelik kan. tapi tue la hakikatnya.

aku salah seorang budak yang pelat huruf "R" nie. masa sekolah dulu selalu je kena ejek. kawan2 aku suka buat aku terpaksa sebut perkataan yang ada huruf "R" nie. seksa kowt nak sebut. lepastue suka hati je gelakkan aku.

masuk sekolah menengah naseb baek tak ada orang duk mengejek pasal pelat aku nie. sebab aku sedaya upaya sorok. kadang2 kalau ada perkataan yang melibatkan huruf "R" aku akan cakap laju2. naseb baek dorang dapat tangkap maksud aku tanpa perasan sangat kepelatan aku.

masa PLKN pulak aku cuba temuduga untuk jadi ketua kompeni. cikgu suruh bagi arahan. aku pown sedaya upaya la meneran suara bagi kuat. dah ok dah. dengung semua dah perfect. tapi yang kacaunya sebutan "R" aku. cikgu cuba nak ubah. tapi nak buat cam ner. dah aku dari kecik lagi pelat. tak boleh nak ubah. heeeee~

masuk jer UMP baru aku tau rupanya ramai jer yang pelat huruf "R" nie. antaranya abang kat kafe KK5. dia sampai sebut oren jadi oyen. lagi teruk. sampai tak boleh sebut lansung. aku ingat aku yang paling teruk.

selain tue aku dapat tau Lisa Surihani pown pelat "R" jugak. adik beradik la kitorang nie rupanya. hehehe.


ape pown aku dah tak malu sangat kalau sebut "R" nie. lantakla orang nak kate pe. janji aku bahagia. hehehehe.

sape lagi yang pelat "R"..?? cepat ngaku. huhuhuhu..

"R" for rabbit.. heeeeee~

You Might Also Like

31 komen dari peminat setia

  1. ramai lagi yg pelat huruf R..terseksa giller bila na sebut..care kamoo na elak bg org dgr yg kamoo pelat R..same mcm sya lorh..hahah :)

    ReplyDelete
  2. entry terbaik

    sokong

    ramai sgt suke gelakkan

    erm kdg2 rase down je kn

    saba jela..y penting yakin pd dri

    ReplyDelete
  3. heheh. dah sama mcm lisa surihani so tak malu dah eh?

    ReplyDelete
  4. alamak,tajuk entry nk dekat sama lah.haih~ si cantek pelat R.hehehe

    ReplyDelete
  5. shazhanis salika: tue la.. x sgke lak ramai.. heeee~

    miss ran: dulu down.. skrg dh x dh.. hehehehe..

    mrs redzuan: tau xpe.. hihihihi..

    ReplyDelete
  6. mostly, org utara yg pelat R...sbbnye loghat dorg mcm tu..utara jd utagha...

    ReplyDelete
  7. rara pinkmafia: yeke.. sehati sejiwa kowt.. hehehe..

    Pak Syahot (sYaHir): mmgla.. tp yg pelat R nie laen sikit dr sebutan org utara nie.. heeeeee~

    ReplyDelete
  8. adik saya pun pelat R... buat tak tau je.. just be positif ok.. itu yang uniknya awak ^__^

    ReplyDelete
  9. anisyafrina: tq.. terharu.. heeee~ ^_^

    mr rileks: ofkoz la atia adik.. walaupown bdn lg besar tp umo lg muda dr kak lisa.. hehehe..

    ReplyDelete
  10. inna pun pyh nak sebut huruf R nie. ingt la time kecik2 dulu memang selalu kena ejek sbb xpndai nak cakap R. sedih! nama penuh inna pun start dgn huruf R, so bila perkenalkan diri ,memang akan jd lain la bunyinya. tp sekarang tak lg la, okey da! alhamdulillah! ^^

    ReplyDelete
  11. miss inna: kta srupa.. tp x sama.. hihi.. cmner leh elok.. ada rahsia pape ke..??

    ReplyDelete
  12. teringat kawan aku xleh sebut R, dia sebut aggghh aagghh. cam keldai pun ada.haha

    ReplyDelete
  13. sangat telus !!
    setiap kelemahan , ada kelebihan tauuu. Setakat tak boleh sebut R dengan baik it's not a BIG prob :D

    ReplyDelete
  14. goblogz: amboi.. terasa I tau x.. hehehe..

    ReplyDelete
  15. kak es: betol3.. I like.. hihihi..^_^

    ReplyDelete
  16. aku pun sama juga takleh sebut R..kecik hati juga bila kawan2 ejek..tapi bila Lisa yang pelat pun popular dan orang suka, aku jadikannya sbg 1 kelebihan diri..

    lepas ni booleh tubuh group orang pelat R dekat fb..hehe

    ReplyDelete
  17. bidor: nnti klu dh tubuh group tue jgn lupa ajk atia ye.. heeeeee~

    ReplyDelete
  18. kiut pe law cmtu..hihi..da lame xdgr org pelat r..hehe

    ReplyDelete
  19. boleh praktis ni...try la praktis sebut betul2....

    ReplyDelete
  20. akak, saya pon pelat R larg ^^
    dah larg birthday sama 31 julai , pelat pon sama . hehehe :)

    ReplyDelete
  21. sama la kita... aku pun pelat r gak.. puas kawan2 gelakkn aku seyh

    ReplyDelete
  22. individu yang pelat "R" nie sebenarnya individu yang hebat.. Termasuk ler aku.. Kakakaka...

    ReplyDelete
  23. aku dulu2 masa kecik pun pelat "r", mmg orang ejek la. pastu aku praktis tekan bunyi "r" tu, so bila cakap "r" tu mcm keras sikit. masuk je sekolah rendah pelat tu hilang sampai sekarang aku sebut "r" dah tkde masalah. cuba try test ;)

    ReplyDelete