Aku join segmen berhantu!

6:50 PM


seumur hidup aku tak pernah nampak atau jumpa hantu. dan aku harap sampai aku mati pown macam tue. tapi tak bermakna aku tak pernah alami pengalaman seram. 

jadi aku dengan besar hatinyer join segmen berhantu anjuran minah blur. naseb baek sekarang nie tengah siang. berani la jugak nak bercerita.

aku nie kalau ikutkan masa kecik2 dulu terlebih berani. suka sangat pergi tempat2 sunyi lepastue duduk sorang2. hasilnyer aku selalu mengigau dan suka berjalan dalam tidur. kadang2 kalau tahap kritikal aku akan meracau sampai satu rumah aku pusing. tak tau berapa kali. naseb baek la rumah aku kecik.

untuk mengatasi masalah tue ibu aku sentiasa sediakan air zam zam dalam peti ais. kalau aku meracau jer bila penat pusing aku singgah peti ais aku minum air zam2 tue. sampai akhirnyer aku tenang sikit dan sambung tidor. yang peliknyer tak pernah pulak aku nampak atau hidu benda2 pelik. cuma diri aku rasa macam kena himpit sampai buatkan diri aku tak tentu arah.

bila masuk matrik keberanian aku berkurang sikit demi sedikit. lagi2 bila aku terkena wallpaper berhantu. bukan sekali. banyak kali kowt. sampai aku serik. fobia ngan benda2 nie.

panjang betol intro. belom masuk cerita lagi sebenarnyer.

ceritanye mula macam nie. terjadi kat matriks. malam tue tetiba aku tak boleh tidor. aku tak sure kenapa. jadi lepas tutup laptop aku baring sambil lekakan diri ngan game kat henfon pulak. kat henfon aku masa tue ada loceng. jadi gerak sikit jer berbunyi.

dijadikan cerita tetiba aku terdengar sesuatu kat depan bilik aku. depan bilik aku betul2 tangga. depan tangga tue ada tong sampah. aku terdengar bunyik macam orang tengah menyelongkar. lepas tue dengan jelas aku dengar bunyik gelang getah terseret kat polistrin. 

kitorang kat matrik dulu polistrin bukan jenis yang ada tempat sangkut tue. jadi kena ikat ngan gelang getah. lepas habis makan kitorang ikat balik lepastue buang dalam tong sampah.

memang jelas bunyi benda tue. lepas habis bunyi tue aku dengar bunyi macam orang tengah makan. tapi tak dela lahap. macam orang normal makan. masa tue aku dah cuak dah. sebab benda nie bukan kali pertama terjadi. sebelum nie arwah roomate aku pernah terkena. hari tue giliran aku pulak. tapi masa arwah roomate aku kena dia berteman. aku pulak sorang. yang laen dah tido. kelam kabut aku mesej kawan arwah roomate aku. cerita benda yang berlaku. dia cuma mampu bagi nasihat mintak aku jangan buat kerja bodoh dan baca ayat kursi banyak2.

sepanjang aku dengar bunyi tue aku perasan yang benda tue sangat berhati-hati. dia kalau boleh tak nak sesiapa dengar. sebab bila aku terlanggar henset aku jer tetiba dia senyap. berape saat lepastue dia sambung balik.

lama2 aku rasa dia perasan yang aku tak tidor lagi sebab asyik dengar bunyik loceng kat henfon aku. tetiba aku dengar kat pintu bunyik macam ada orang cuba nak bukak. naseb baek la pintu berkunci. aku ape lagi gabra terus pergi kat katil rumate aku. aku tekup mulut dia sebab tak nak dia menjerit. sebab aku kejut dia tetiba.benda tue perasan tindakan aku tue sebab bayang2 aku terbias sampai keluar. mungkin sebab ada cermin tingkap kat atas pintu bilik. jadi dia tau yang aku bangun dari katil aku

bila roomate aku bangun jer bukak pintu benda tue dah tak da. yang pasti memang aku ada bukti yang aku tak menipu. sebabnyer malam tue aku ada buang air kotak. boleh kata atas sekali la antara sampah2 semua. tapi pagi tue yang aku perasan polistrine semua tersusun kemas atas. air kotak aku dah kebawah. jadi nampak sangat la memang ada kewujudan makhluk makan sampah malam tue. rumate aku mengaku dalam mamai masa aku kejut dia, dia ada ternampak bayang depan pintu. sebab aku tunjuk kat dia.

apekah makhluk tue. manusia ke hantu. sampai sekarang aku belum jumpa jawapan dia. kadang2 naek bulu roma bila teringat balik. harap sangat jangan jadi lagi kat aku benda2 macam nie.

seram...!!!!

You Might Also Like

10 komen dari peminat setia

  1. hantuuuuuu.......larikkkkkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  2. http://takkeciksgtpown.blogspot.com/2011/07/monolog-dalaman-si-pencandat-sotong.html

    ReplyDelete
  3. seram nya.. naseb bek dah abes matrik.. pas ni x nak stay up agi lambat dari orang len agi >o<

    ReplyDelete
  4. dekat kolej @ asrama mmg selalu ada benda2 mcm ni hihi

    ReplyDelete
  5. bulu MB meremang kot! manusia kot.. err.. org gile?

    ReplyDelete
  6. huhuhu seram seyh huhuhu.. rasa takut je nsib baik x bace mlm tdi jam 2 pgi hahha bace siang2 mcm nie lega cikit kot hehehe.. bace bertulis ok kot dari tgok cerita seram hhu

    dah baca ksah saya??
    http://alyajane.blogspot.com/2011/07/aku-join-segmen-berhantu.html

    ReplyDelete
  7. nasib baik tak pernah jumpa makhluk tu dekat tong sampah even selalu pergi toilet kul 2 3 pagi time kat matrik dulu..

    ReplyDelete
  8. Aaaa, sape tuh?? Manusia kot. Tapi, serammmmmmm. =(

    ReplyDelete
  9. Datang dari blog MB sepet dari segmen cerita seram,

    Erk, seram nye! Adeh, berani pula roomate awak tu buka pintu... fuhhhh!

    Entri Terbaru Saya : Day 4 of 30 days blog challenge;
    Day 5: My Relationship Status

    Boleh tolong komen Sini?
    Hehe..

    ReplyDelete
  10. TIGA KISAH PALING SERAM AKAN DIKETAHUI ESOK JAM 10.00 PAGI YE. =)

    ReplyDelete