Friday, July 15, 2011

tak ada istilah diet kalau duduk rumah..^_^

semalam kerja aku makan jela. dari pagi sampai ke malam. aku bangun awal giler semalam. mungkin sebab perut aku meragam. tak tau kenapa dari aku habes exam smpai sekarang aku sakit perut. ntah berape kali ntah masuk bilik air. adoyai.

dalam2 sakit perut tue naseb baek tak menghalang aku untuk makan. pagi2 bangun aku dah bukak peti ais. naseb baek ada calciyum adik aku. ape lagi satu bekas aku cilok. abes benda tue ingat dah kenyang. rupanyer tak. aku makan pulak asam. asam nie rasa macam asam haw flakes. tapi dia bentuk cube. kat hentian temerloh banyak jual. kat gerai jual kurma.


lepastue ibu aku balik dari hantar adik aku pergi tadika beli nasi lemak. abes sebungkus aku makan. boring2 aku online. entah macam mana boleh pulak terlelap. bangun2 dah tengah hari. bangun pown sebab adek aku duk bising suruh bangun. perut aku maseh sakit lagi. dah bangun bukan nak terus pergi mandi ke pe. sambung baring depan TV pulak. ape punye anak dara la dia nie. 

lepastue dengar ibu panggil makan. masa tue tak dapatla nak join sebab perut meragam lagi. entah berape kali berlari masuk bilik air. lepas kurang sikit sakit perut terus aku pergi dapur makan nasi. lauk ikan masak kari. tak sure ikan ape. tak sempat nak tanye. tau makan jela. huhuhuhu.

petangnyer pulak aku merempit ngan adik aku. sempat singgah kedai cik nor. aku pown beli meehun, mee tiaw ngan popia goreng. sempat makan 3 ketol popia sebelum sambung merempit balik. penat merempit aku terus pergi dapur. lauk tengah hari tadi ada lagi. ape lagi sepinggan nasi aku habeskan. sedap sampai menjilat jari. kalau ibu masak tak pernah nye mengecewakan. hehehehe.

malam pulak aku bukak tudung salji aku tengok meehun goreng tak de yang nak makan. alang2 adik2 aku tengah makan nasi. aku join sekaki makan meehun. dah lebih separuh aku makan tetiba bapak aku balik dari masjid. bawak balik roti john ngan nasi ambang. memang tak tolak rezeki la. aku kongsi makan nasi ambang ngan ibu. memang sedap. dah lama tak makan. memang balas dendam la. aku dah tak risau makin gemuk ke pe. janji aku dapat makan. balas dendam la katakan.


naseb baek malamnyer aku tidur awal. kalau tak, tak tau la pe lagi aku nak sumbat dalam perut aku nie. lapor je memanjang. macam tau2 jer. hehehehe.

home sweet home..^_^

2 komen dari peminat setia:

muz said...

waduh kuatnya makan woo...hehe

habislah tambah tembam macam ne..opss
!!

Segmen : Gadget Kesayanganku

Tina Othman said...

wah banyaknya aktiviti makan2 hehe, best

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh blog

GengCyber.com

 

UMP blogger

banner 115×116

















kisah seorang gadis melayu Copyright 2009 Shoppaholic Designed by Ipietoon Image by Tadpole's Notez