Monday, July 25, 2011

luahan hati gadis melayu

perangai aku memang pelik. jarang ada lelaki paham aku. mungkin sebab tue jugakla aku sampai sekarang single. hehehehe..

sunyi tak single..??

kadang2 ye. kadang2 tak. tapi selalu terasa bila tengok kawan2 semua duk bergayut ngan pakwe kita pulak duk ngadap blog. lagi2 bila kitorang sama2 ditimpa masalah. dorang ada tempat mengadu. aku ngadu kat blog jela. masa tue la kesunyian mula terasa.

tapi bila masa2 laen aku ok jer. berborak ngan kawan2 aku, tengok movie, ngadap blog, blogwalking. kesunyian tue hilang entah kemana. betul kata orang. bila kita sibukkan diri, kita akan lupa semua benda remeh temeh nie.

bukan tak de lelaki yang nak berkenalan. aikk.. aku bukan tak laku k. ada jer. tapi tak de yang paham perangai dan sikap aku. aku selalu kena marah benda yang sama. "nape tak mesej lama dah..??" " nape tak chat..??" memang aku saje tak mesej atau chat dorang. bukan sebab aku tak nak. tapi memang perangai aku takkan jadi orang yang mulakan dulu. perangai yang dari dulu yang aku susah nak ubah. bagi aku selagi diorang tak mula dulu aku takkan mulakan. sebab aku takut. aku takut aku ganggu dorang. prinsip aku orang ganggu aku tak pe jangan aku ganggu orang.

tapi tak de siapa yang paham tue. yang dorang tau merajuk dan terus berhenti mesej atau chat ngan aku. lepastue lost contact. dengan automatik aku hilang kawan. aku tak nak macam tue. aku suka berkawan. tapi aku selalu hilang kawan. sedih sangat rasa.

hanya seorang jer yang memahami aku. tapi dia... malas la nak cerita. nanti stalker aku baca. kes baru pulak timbul. ngeeeeee~

ape pown aku kena kuatkan diri. aku takkan biar benda remeh temeh macam nie merosakkan kan mood dan perasaan aku. yang aku tau sekarang aku nak hidup bahagia tanpa bergantung dengan sesiapa.

kalau ada jodoh aku adalah. aku dah malas pikir benda nie. dulu aku takut sangat aku takkan ada pakwe. sampai aku tersalah pilih. tapi sekarang aku takkan jadi macam tue. sebab pe aku tahu suatu hari nanti Tuhan akan pertemukan aku dengan orang yang betul. Allah pertemukan kita dengan orang yang salah bukan untuk menghukum tapi untuk menguji. aku redha dengan ape yang berlaku kat aku selama nie.


study before you love somebody.. heeeeee~

4 komen dari peminat setia:

Atiqah Sa'ahiry said...

study smrt..

gadis melayu said...

Atiqah Sa'ahiry: betol tue..^_^

saiazuan said...

its better to fell in love with knowledge :)

ayah ummi said...

sabar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh blog

GengCyber.com

 

UMP blogger

banner 115×116

















kisah seorang gadis melayu Copyright 2009 Shoppaholic Designed by Ipietoon Image by Tadpole's Notez