Cerita ku di Bulan Ramadhan ..

10:24 PM

Santai Bersama BEN ASHAARI

benda paling nakal aku pernah buat masa bulan puasa kecik2 dulu ialah curik2 minum air kat bilik air. masa tue memang dah tak tahan punya pasal air paip pown jadila. bila ibu tanye tengah watpe aku ngan selamba jawab tengah berak ibu. hahahaha..

yang nie paling nakal. aku pedajal adik aku. aku dengan suka2 hati letak makanan dalam mulut dia masa dia tidur. nie gara2 berlumba sape dapat duit paling banyak. dulu bapak aku akan upah rm2 sehari kalau puasa. jadi nak menang punye pasal guna jalan kotor. akhirnyer adik aku pown bukak puasa. hihihihi..

ada sekali tue. masa baru belajar puasa. mak cik aku tengah suap anak dia makan pengat pisang. dia pelawa aku sekali. aku ngan besar hati aku cakap aku puasa. tapi entah macam mana tetiba pergi dapur amik pisang bawak depan TV lepastue makan. mak cik aku nampak dia sergah aku. ko nie tadi kate puasa. adeih. boleh pulak lupa. hehehehe..

kenangan puasa kecik2 dulu memang seronok. tak sabar pulak nak tunggu bulan ramadhan tiba.

puasa dah ganti ke belum...????

You Might Also Like

19 komen dari peminat setia