Tuesday, July 19, 2011

sedap ke barbican tue..??

dulu kecoh isu tentang barbican nie kononnyer minuman beralkohol. hampir difatwakan haram. tapi setelah dikaji sebenarnyer barbican nie bebas alkohol.


memang isu nie dah lapok berhabok. tapi saje aku bangkitkan. dulu masa isu nie keluar aku pikir macam tak de kena mengena ngan aku. bila blogger2 laen duk update aku tak bukak baca. tapi bila tengok gmbar air nie macam pernah tengok tapi kat mana ye..??

balik rumah baru aku perasan nape aku pernah rasa macam tue. air barbican tue dah lama ada dalam peti ais rumah aku rupanyer. baru aku ingat yang bapak aku minum air nie. bapak aku mula minum air nie sejak pakcik aku balik dari haji. kalau tak silap aku dia yang tolong belikan kat Mekah. 

lagi pown menurut kata bapak aku memang masa kat Mekah dulu dia pernah minum air nie. kata dia air nie boleh memanaskan badan. selain tue boleh bantu lawaskan buang air. tue yang bapak aku suka minum. ada jer stok dalam peti ais tue. aku pernah rasa. tapi aku tak lalu. bukan sedap pown. yarkss...

kat Mekah air nie bebas dijual. kenapa bila sampai kat Malaysia ianya dipersoal tentang haram halal air nie. pelik betol. sampai kena dikaji baru diyakini halal. entahlah..

barbican memang halal.. heeee~^_^

4 komen dari peminat setia:

Freaky said...

x pernah minum lagi barbican ni. best ke ?

gadis melayu said...

freaky: ikut org la.. bg atia x sedap pown.. huhuhu..^_^

CikHaniBhulat said...

klo was-was xpayah minum..kan senang je kan..byk lagi air lain...

gadis melayu said...

CikHaniBhulat: buat pe nak was2 ngan bnda yg dh sah2 halal.. was2 kan salah satu tipu daya syaitan supaya manusia lemah akidahnyer..^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh blog

GengCyber.com

 

UMP blogger

banner 115×116

















kisah seorang gadis melayu Copyright 2009 Shoppaholic Designed by Ipietoon Image by Tadpole's Notez