Wednesday, July 6, 2011

day 23 - a picture of your favourite book


novel pertama yang aku beli guna duit sendiri. mula2 nya aku beli novel nie sebab novel nie tebal. aku suka gila baca novel yang tebal2. sebab aku suka membaca sampai aku tertidur. kalau nipis aku macam tak puas baca.

novel nie laen dari yang laen. selalunya novel yang aku baca mesti tentang perempuan miskin yang ditindas. tapi novel nie mengisahkan seorang gadis yang bernama tengku aqilah yang dibenci oleh bapanya kerana bagi bapanya aqilah la punca kematian ibunya. 

disebabkan enggan mengorbankan aqilah yang masih dalam kandungan, ibunya bertekad tidak mahu menerima rawatan penyakit kanser nya. disebabkan itu ibunya meninggal dunia menderita penyakit kanser payu dara.

hidup aqilah sentiasa diselimuti oleh kebencian bapa dan kakak kandungnya. walaupown segala keperluan aqilah terjaga, namun dalam hati aqilah maseh merintih dan menagih kasih sayang dari bapanya. 

cerita nie sangat panjang sebab tue novel nie sangat tebal. nak tau sama ada aqilah bertemu atau tidak dengan kebahagiaan yang diinginkan, beli la buku nie kat kedai popular yang berdekatan. macam iklan kedai buku la plak. heeeee~

lafazkan kalimah cintamu..♥♥♥

3 komen dari peminat setia:

mas saari said...

akak pun suka baca novel..
tapi jarang beli sendiri, pinjam ngan member atau library je! hehehee

NadiRah said...

woahh!!! novel ni sedih bangat,,
awl2 chapter dh tacing smpai ngalir air mata...
siap mrembes air idong.....hok4

Atiqah Sa'ahiry said...

hai cik gadis : kita pun dah beli buku ini dulu..sampai sekarang x baca2 lahi...menarik pulak cite die ..nak teruskan pembacaan...hihuhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh blog

GengCyber.com

 

UMP blogger

banner 115×116

















kisah seorang gadis melayu Copyright 2009 Shoppaholic Designed by Ipietoon Image by Tadpole's Notez